Informace o blocích "open space"
MgA. Patrik Krebs
Komédia a tragédia za mrežami
- Keď sa dramaterapia a divadelné techniky využijú na poznanie sveta ľudí vo výkone trestu, tak sa môžeme dozvedieť veľa aj o sebe samých... Niekoľko postrehov a skúseností z práce vo väzení.
Mgr. Ingrid Hanzlíková
Cyklus základních emocí v metodě Cesty hrdiny od Paula Rebillota
- Metoda Cesty hrdiny od Paula Rebillota je ucelený koncept propojující svět divadla, terapie a mytologie. Umožňuje účastníkovi projít si procesem změny v chráněném rituálním prostředí. Kromě benefitů pramenících z psychologických účinků mýtických příběhů a samotného dramaterapeutického procesu zahrnuje i specifický fenomén cyklu základních emocí. Nabízí tak bezpečný rámec pro práci s tabuizovanými emocemi.
Mgr. Tomáš Kubiš
Divadlo, neformálne vzdelávanie a medzinárodná spolupráca
- Skúsenosti Divadla bez domova s realizáciou menších aj väčších medzinárodných projektov, ktoré vychádzajú zo vzdelávacieho a terapeutického rozmeru divadla. Možnosti, prínosy, úskalia a špecifiká rôznych druhov spolupráce v rámci programu Erasmus+.
Bc. Dan Kubík, Bc. Adam Jarchovský
Social Circus
- Představení principu social cirkusu a jeho aplikaci v dramaterapii. Úvod do Social Cirkusu
- Cirkus jako nástroj sociální práce.
Mgr. Martin Dominik Polínek Ph.D.
Teatroterapie vs. (a) specifické divadlo
Mgr. Tereza Houšková
Pojďme vzít do hry přírodu
- V tomto příspěvku se hlouběji podíváme na umělecké techniky využívané v Terapii Divočinou (Wilderness Therapy). Bude osvětlena práce s metaforou, příběhem a přírodninami. Je to hra.... Hra života a přírody, která je jedno velké divadlo. Máme v rukou velkou moc proměnit divadelní hru našich klientů. Jaký pak bude odraz jevištní tvorby?
Uršula Kovaľyk
Prepojenie literatúry a divadla
- Inscenované čítanie knihy spojené s performatívnymi, expresívnymi prvkami je atraktívnym a nenáročným spojením literatúry a divadla. Odprezentujem metódu, ktorou som s telesne postihnutými herečkami a ľuďmi bez domova vytvorila performatívne inscenované čítanie z knihy Krasojazdkyňa. Účastníci OS sa dozvedia, ako pracovať s textom, ako zvládnuť čítanie nahlas aj s herečkami, ktoré majú artikulačnú dyspraxiu podmienenú postihnutím DMO a ako vytvoriť základnú štruktúru inscenovaného čítania.
Ing. Barbora Bartecká Ph.D.
Chybné přístupy a možné komplikace při TPT a dramaterapii
Otevřená diskuze o tom, jak závažný může být dopad špatně zvolené techniky či postupu na klienta - příklady z praxe. Jaké důsledky má přehlížení možných kontraindikací - čeho je dobré si všímat, kterým věcem/technikám se v počátcích vyhýbat atd, jak přistupovat k různým cílovým skupinám. Nebezpečí "univerzálních" postupů, nevyzrálosti či nezpracovaných témat terapeuta, konvenčně dostupných "terapeutických a prožitkových" workshopů apod.
Ing. Jiří Ondrušák, Mgr. Ingrid Hanzlíková. Mgr. Veronika Jungová
Příběh Divadla My - divadla herců s handicapem a velkým srdcem
Retrospektivní výlet ke kořenům tohoto divadla působícího v Klíči-CSS, p.o. Olomouc aneb jaké nástroje a inspirace přinášely tomuto divadlu a jeho divákům radost, poznání a novou životní energii. Seznámení s možnostmi využití různých divadelních technik a forem a práce s herci a jejich příběhy při tvorbě nových vystoupení z praxe 10 ti let trvání tohoto divadla.
Mgr. Jan Vinkler
Možnosti poetoterapeutické intervence na psychiatrickom oddělení vrámci liečby závislosti
MgA. Jana Jurkasová
Stárnu, no a...
- Ve vzájemném dialogu můžeme poodhalit možnosti a limity uměleckého vzdělávání seniorů v divadle. Dramatický kurz nebo cesta k divadelnímu tvaru se seniory skýtá mnohá úskalí. Skrze divadlo chceme bořit mýty, které v představě veřejnosti ulpývají. Sny přece máme v každém věku. Divadlo je nadčasové a jeho nadčasovost není dána jen metafyzicky, ale i pragmaticky, protože člověk očištěný od dobových konvencí je zase jenom člověk. Žije, dýchá, cítí a řeší problémy či konflikty, do kterých se dostává.
Mgr. Martina Čurdová
Divadelní práce se skupinou dětí a dospívajících v Psychiatrické nemocnici Bohnice